Wednesday 22 May 2013

Doa penyenbuhan batin(sblm tido)

Tuhan yesus melalui kuasa roh kudus hadirlah pada masa.laluku sementara aku tidur.sembuhkanlah segala dalam batinku yang pernah kualami luka kerana kurang kasih sayang dari orang tua dan sesama,luka kerana pengkhianatan,luka kerana penolakan,luka kerana perlecehan,luka kerana penghinaan.biarlah dengan darahmu ku jadikan aku utuh kembali.semua hubungan persaudaraan yang sudah rosak dengan keluargaku maupun dengan saudaraku,sembuhkanlah ya tuhan.dari segala ketakutan,kecemasan,kegelisahan,putus asa,sembuhkanlah aku.hadirlah kau tuhan supaya aku dapat mengampuni situasi yang menyakitkan.bantulah aku ya tuhan supaya aku dapat mengambil akar pahit yang ada dalam hidupku dan isilah hatiku dengan kasihmu dalam tidurku malam ini terimah kasih tuhan dan berkatilah aku.amin..

No comments:

Post a Comment